Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Om een bestelling te plaatsen, dient u eerst het gewenste type raamdecoratie te selecteren. Daarna kunt u de maat invoeren. Vervolgens kiest u de aanvullende opties van uw raamdecoratie en kunt u het toevoegen aan uw winkelwagentje. Na controle van uw selectie, kunt u doorgaan naar de betaling en uw bestelling plaatsen.

Hoe kan ik mijn gratis kleurstalen bestellen?

Om uw gratis stalen te bestellen, klikt u op de knop ‘Gratis Kleurstaal’ op de productpagina van uw keuze en kunt u op deze pagina eenvoudigweg uw kleurstalen selecteren. Geselecteerde gratis stalen worden dan aan uw winkelwagen toegevoegd, gelabeld met de prijs van €0,00, waarbij u de normale transactiestappen moet voltooien. Via onze webpagina kunt u maximaal vijf kleurstalen bestellen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen nadat deze is verwerkt?

Helaas is het niet mogelijk om uw bestelling te wijzigen nadat deze is geplaatst, omdat onze producten op maat worden gemaakt en leveranciers bestellingen direct verwerken. Onze processen zijn gericht op het zo snel mogelijk leveren van uw bestelling. Daarom adviseren wij u om zorgvuldig uw gegevens te controleren voordat u uw bestelling bevestigt.

Hoe werkt de burenkorting?

Zodra jullie beiden apart een bestelling hebben geplaatst, neem dan contact met ons op via ons contactformulier of via de volgende link. Geef daarbij beide bestelnummers door, zodat wij dit kunnen beoordelen. Als jullie in aanmerking komen voor de burenkorting, ontvangen jullie 5% cashback. Als beide partijen ook onze montageservice hebben besteld en het totale aantal ramen minder dan 25 is, krijgen jullie elk €38,45 terug. Dit komt doordat we maar één keer hoeven te komen voor de montage.

Bezorgen

Wat zijn de verzendkosten?

Onze verzendkosten zijn volledig gratis.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je kunt gemakkelijk de voortgang van je bestelling volgen op onze Order status pagina. Vul je bestelnummer en e-mailadres in en wij laten je weten in welk stadium je bestelling zich momenteel bevindt.

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Helaas is het niet mogelijk om bestellingen rechtstreeks af te halen bij onze fabrieken. We bieden echter wel verzendopties aan om de bestelling veilig en gemakkelijk bij u thuis te laten bezorgen.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen dan mijn factuuradres?

Ja, dat is mogelijk. Tijdens het afronden van je bestelling kun je je gewenste afleveradres invullen. Vink vervolgens onderaan 'een ander factuuradres gebruiken' aan en voer daar je gewenste thuisadres of een ander adres in.

Kan ik mijn bezorgdatum wijzigen?

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een track en trace code van onze postleverancier, waarmee je zelf een ander bezorgmoment kunt kiezen.

Wat zijn de levertijden?

De gemiddelde levertijd is 7-12 werkdagen. In sommige gevallen kan de levering echter langer duren. Als dit gebeurt, zullen we je op de hoogte houden van de verwachte leverdatum. 

Houd er rekening mee dat de levertijden slechts indicatief zijn en dat er geen rechten aan kunnen worden ontleend.

Welke bezorgdienst wordt gebruikt voor mijn pakket?

Bij Solerza hechten we veel waarde aan een efficiënte en betrouwbare bezorgservice voor onze klanten. De keuze tussen bezorgdiensten zoals DPD, DHL en NE DistriService wordt gemaakt op basis van verschillende factoren, waaronder het aantal pakketten en de omvang van je bestelling.

Bij elke bestelling ontvang je een e-mail met daarin een Track & Trace-code. Deze code stelt je in staat om de voortgang van je bestelling nauwkeurig te volgen, van het moment van verzending tot aan de bezorging op het door jou opgegeven adres. Hierdoor kun je op elk gewenst moment inzicht krijgen in de geschatte aankomsttijd van je pakket.

Wat doet de koerier als ik niet thuis ben?

Zodra je niet thuis bent tijdens de eerste levering, wordt automatisch een tweede levering ingepland. Hierbij kun je zelf kiezen welke dag en tijdstip je pakket bezorgd moet worden. Daarnaast bieden zowel DPD als DHL de mogelijkheid om je pakket bij de buren af te leveren, mocht je niet in staat zijn om de tweede levering zelf in te plannen.
Als je verdere vragen hebt over de bezorging van je bestelling, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij staan klaar om je te assisteren en ervoor te zorgen dat je pakket veilig en op tijd bij jou wordt afgeleverd.

Wanneer ontvang ik mijn kleurstalen?

Zodra je bestelling is geplaatst, worden je kleurstalen direct verzameld in ons magazijn en vervolgens verzonden. Gemiddeld ontvangt je de stalen tussen 1 en 3 werkdagen.

Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?

Het is mogelijk om te betalen met:
• iDEAL (ABN Amro, ASN bank, Bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS bank, Triodos bank, Van Lanschot Bankiers, NN, N26, Yoursafe en Revolut)
• Creditcard (Mastercard en VISA)
• IN3
• Bancontact
• Betaal in 3 delen (zonder rente) met Klarna
• Achteraf betalen in 30 dagen met Klarna

Kan ik in termijnen betalen?

Ja, dat is mogelijk. We bieden de in3 en Klarna betaalmethode aan via onze betaalprovider Mollie.

In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. 

Garantie

Wat is de garantietermijn?

Voor onze raamdecoratie geldt een garantie van 5 jaar. De garantietermijn begint op de leverdatum van het product.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Onze garantieregeling omvat zowel de specifieke fabrieksgarantie, die verbonden is aan een termijn van 5 jaar, als de wettelijke garantie, die niet aan een vastgestelde termijn gebonden is.

Wat valt er binnen de garantie?

Solerza heeft zoveel vertrouwen in het vakmanschap en de algehele kwaliteit van al onze raambekleding dat we een garantie van 5 jaar aanbieden. Het is niet alleen de klantenservice waar we trots op zijn, maar ook de keuze van componenten en onze focus op kwaliteit. Er zijn enkele uitzonderingen die niet binnen de garantie vallen:

  • Ongevallen
  • Wijzigingen
  • Misbruik
  • Blootstelling aan elementen
  • Normale slijtage
  • Niet-huishoudelijk gebruik

Solerza biedt een ongeëvenaarde garantie van 5 jaar op alle raambekleding die via onze website wordt verkocht. Deze garantie dekt de volgende onderdelen en componenten voor algemene slijtage: montagesteunen, rolcomponenten, bovenbuis, onderstang, trek- en tuimelstangen, lamellen, kettingen, koordconnector, onderbalk, motor, afstandsbediening, cassette, interne onderdelen, snoeren, ladderbanden, koorden en de stof - behalve vervaging, sneden en zelfgemaakte aanpassingen.

Raamdecoratie die in een niet-huishoudelijke omgeving wordt gemonteerd, valt niet onder onze garantie van 5 jaar. Solerza is ook niet aansprakelijk voor enige schade of letsel die kan voortvloeien uit de installatie van de raambekleding in een niet-huishoudelijke omgeving. Wij leveren raambekleding voor woonomgevingen in Nederland, dus hotels, hostels, scholen, B&B's, vakantieverblijven, overzeese locaties, enz. vallen niet onder deze garantie.

Schade aan de raambekleding, bijvoorbeeld het morsen van rode wijn op de stof of het bijten van een hond in de houten lamellen, valt niet onder onze garantie. Dus als je problemen ziet met jouw raambekleding bij montage, laat het ons dan zo snel mogelijk weten - binnen 7 dagen na levering.

Elke zelfgemaakte wijziging aan de raambekleding maakt onze garantie ongeldig. Stel dat je stof hebt bijgesneden, dan kunnen we daar niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Elk geval kan natuurlijk apart worden bekeken, maar elke stuk raambekleding wordt op het moment van bestelling op maat gemaakt volgens jouw exacte maatvereisten en wijzigingen hieraan maken de garantie ongeldig.

Raamdecoratie moet mogelijk worden teruggestuurd naar de productieafdeling voor inspectie, voordat vervanging of reparatie wordt aangeboden. Vóór deze fase hebben we enkele foto's nodig om aan ons team te laten zien en te helpen bij hun inspecties.

Solerza is in geen geval aansprakelijk of verantwoordelijk voor incidentele of gevolgschade of enige andere directe of indirecte schade, verlies, kosten, onkosten of vergoedingen.

Bij misbruik of onjuiste installatie in de juiste omgeving vervalt ook de Solerza-garantie van 5 jaar. Plaats bijvoorbeeld geen raamdecoratie in de badkamer die niet geschikt is voor vochtige omstandigheden, doe de rolgordijnstof niet in de was, veeg de stoffen niet schoon met bleekmiddel etc. Onze klantenservice kan jou voor aankoop adviseren over de beste locatie om elk type raambekleding te monteren.

Daarnaast is de klant zelf verantwoordelijk voor het zorgen dat de ondergrond geschikt is voor de montage van de raamdecoratie, zelfs als de klant deze door Solerza laat uitvoeren. Bijvoorbeeld, hout of gips mag niet rotten en beton mag niet nat zijn. Indien de ondergrond niet geschikt blijkt, vervalt de garantie.

Deze garantie is exclusief en vervangt alle andere verplichtingen, aansprakelijkheden of garanties. Solerza is in geen geval aansprakelijk of verantwoordelijk voor incidentele of gevolgschade of voor enige andere directe of indirecte schade, verlies, kosten, onkosten of vergoedingen. Deze garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument volgens de geldende nationale wetten.

Hoe werkt jullie meetverzekering?

Ons meetverzekering werkt als volgt:

  1. Eenmalig per klant: U kunt als klant één keer gebruik maken van onze meetverzekering, ongeacht het aantal bestellingen.
  2. Prijsverschillen: Als het nieuwe product duurder is dan het originele omdat dit te klein was, vragen we u het prijsverschil bij te betalen. Als het nieuwe product goedkoper is, hoeft u niets extra te betalen.
  3. Doel van de verzekering: De meetverzekering is bedoeld om een perfect passend raamdecoratieproduct te leveren. Het is niet van toepassing als het product wel past, maar een andere maat cosmetisch mooier zou zijn.
  4. Nieuw product: U ontvangt altijd een identiek product met alleen de aangepaste afmetingen. We bestellen het nieuwe product pas na beoordeling van de situatie en na het doorlopen van het proces.
  5. Afwijkingen: De minimale afwijking is 4 mm en de maximale afwijking is 5 cm (50 mm).
  6. Verzendkosten: De verzendkosten van €30,00 worden niet vergoed.
  7. Retourtermijn: Meld een verkeerde maat binnen 7 dagen na ontvangst van het product. Wij plannen vervolgens het ophalen van het product in.

Hoe vraag ik garantie aan?

U kunt garantie aanvragen via ons contact formulier. Vermeld hierbij uw bestelnummer en geef zoveel mogelijk informatie over het product waarvoor u garantie wilt aanvragen. We ontvangen ook graag foto- en videomateriaal waarop de garantie wordt gevraagd.

​Onderaan onze webpagina, in de footer, vindt u de sectie 'Informatie'. Klik hier op het tabblad 'Contact'.

Annuleren & Retourneren

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Helaas is het niet mogelijk om uw bestelling te annuleren nadat deze is geplaatst, omdat onze producten op maat worden gemaakt en leveranciers bestellingen direct verwerken. Onze processen zijn gericht op het zo snel mogelijk leveren van uw bestelling. Daarom adviseren wij u om zorgvuldig uw gegevens te controleren voordat u uw bestelling bevestigt.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Het herroepingsrecht is een wettelijk recht waarbij je als consument binnen 14 dagen na ontvangst van het product de koopovereenkomst kunt ontbinden. Het is echter belangrijk om te weten dat op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Dit betekent dat deze producten helaas niet kunnen worden geannuleerd of geretourneerd, omdat ze speciaal voor jou worden gemaakt. Het is daarom belangrijk om zorgvuldig te controleren of de specificaties van het product correct zijn voordat je de bestelling plaatst.

Wat moet ik doen als het ontvangen product niet overeenkomt met wat ik heb besteld?

Als het product dat je hebt ontvangen niet overeenkomt met wat je hebt besteld, neem dan binnen 5 dagen contact op met de klantenservice om het probleem op te lossen. Meestal wordt gevraagd om foto’s van het verkeerd geleverde product te verstrekken. De leverancier of klantenservice zal vervolgens het probleem onderzoeken en indien nodig een vervanging of terugbetaling regelen.

Wat moet ik doen als het geleverde product beschadigd of defect is?

Het spijt ons dat je deze informatie moet lezen, maar we doen er alles aan om eventuele problemen met je raamdecoratie op te lossen.

Je kunt het snelst en gemakkelijkst een fout of beschadiging aan je nieuwe raamdecoratie melden via de email info@solerza.nl. Beschrijf zoveel mogelijk de details om eventuele vertragingen te voorkomen en voeg foto’s toe waarop de fout of beschadiging duidelijk te zien is. Als het probleem te maken heeft met de maatvoering van je raamdecoratie, voeg dan ook een foto toe waarop je de product naast een meetlint plaatst om de incorrecte maten te tonen.

Meten en monteren

Hoe kan ik het beste mijn raamdecoratie opmeten?

Het correct opmeten van uw raamdecoratie is van groot belang om ervoor te zorgen dat deze perfect past op uw raam. Gelukkig is het opmeten van uw raamdecoratie gemakkelijk te doen met behulp van onze inmeet instructies op onze website. Onze inmeet instructies geven stap-voor-stap aanwijzingen voor het opmeten van uw raam, en bevatten nuttige tips voor het selecteren van de juiste afmetingen en bevestigingsopties. Met onze inmeet instructies kunt u er zeker van zijn dat uw raamdecoratie perfect past en er geweldig uitziet.

Hoe kan ik het beste mijn raamdecoratie ophangen?

Het ophangen van uw raamdecoratie kan soms lastig lijken, vooral als u het nog nooit eerder heeft gedaan. Gelukkig is het ophangen van uw raamdecoratie gemakkelijk te doen met behulp van onze montage handleidingen op onze website. Onze montage handleidingen bevatten stap-voor-stap aanwijzingen en afbeeldingen die u laten zien hoe u uw raamdecoratie op de juiste manier kunt monteren. Met onze montage handleidingen kunt u er zeker van zijn dat uw raamdecoratie veilig en stevig wordt opgehangen en er fantastisch uitziet in uw kamer.

Bieden jullie een gratis inmeet service aan?

Ja zeker, bestel hier onze gratis advies- en inmeetservice. Wij komen
door heel Nederland bij u langs en nemen zoveel mogelijk kleuren en
voorbeeldkozijnen mee. Zo kunt u de producten bekijken en ervaren in uw eigen
omgeving.

Bieden jullie een montage service aan?

Wij bieden een montage service aan voor onze klanten. Onze ervaren monteurs komen bij u thuis om uw raamdecoratie vakkundig te installeren, zodat u er geen omkijken naar heeft.

Voor meer informatie over onze montage service, kunt u terecht op onze montage service pagina op onze website.

Klachten en geschillen

Hoe kan ik een klacht indienen?

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)