Garantie
Wat is de garantietermijn?
Voor onze raamdecoratie geldt een garantie van 5 jaar. De garantietermijn begint op de leverdatum van het product.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Onze garantieregeling omvat zowel de specifieke fabrieksgarantie, die verbonden is aan een termijn van 5 jaar, als de wettelijke garantie, die niet aan een vastgestelde termijn gebonden is.
Wat valt er binnen de garantie?
Solerza heeft zoveel vertrouwen in het vakmanschap en de algehele kwaliteit van al onze raambekleding dat we een garantie van 5 jaar aanbieden. Het is niet alleen de klantenservice waar we trots op zijn, maar ook de keuze van componenten en onze focus op kwaliteit. Er zijn enkele uitzonderingen die niet binnen de garantie vallen:
- Ongevallen
- Wijzigingen
- Misbruik
- Blootstelling aan elementen
- Normale slijtage
- Niet-huishoudelijk gebruik
Solerza biedt een ongeëvenaarde garantie van 5 jaar op alle raambekleding die via onze website wordt verkocht. Deze garantie dekt de volgende onderdelen en componenten voor algemene slijtage: montagesteunen, rolcomponenten, bovenbuis, onderstang, trek- en tuimelstangen, lamellen, kettingen, koordconnector, onderbalk, motor, afstandsbediening, cassette, interne onderdelen, snoeren, ladderbanden, koorden en de stof - behalve vervaging, sneden en zelfgemaakte aanpassingen.
Raamdecoratie die in een niet-huishoudelijke omgeving wordt gemonteerd, valt niet onder onze garantie van 5 jaar. Solerza is ook niet aansprakelijk voor enige schade of letsel die kan voortvloeien uit de installatie van de raambekleding in een niet-huishoudelijke omgeving. Wij leveren raambekleding voor woonomgevingen in Nederland, dus hotels, hostels, scholen, B&B's, vakantieverblijven, overzeese locaties, enz. vallen niet onder deze garantie.
Schade aan de raambekleding, bijvoorbeeld het morsen van rode wijn op de stof of het bijten van een hond in de houten lamellen, valt niet onder onze garantie. Dus als je problemen ziet met jouw raambekleding bij montage, laat het ons dan zo snel mogelijk weten - binnen 7 dagen na levering.
Elke zelfgemaakte wijziging aan de raambekleding maakt onze garantie ongeldig. Stel dat je stof hebt bijgesneden, dan kunnen we daar niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Elk geval kan natuurlijk apart worden bekeken, maar elke stuk raambekleding wordt op het moment van bestelling op maat gemaakt volgens jouw exacte maatvereisten en wijzigingen hieraan maken de garantie ongeldig.
Raamdecoratie moet mogelijk worden teruggestuurd naar de productieafdeling voor inspectie, voordat vervanging of reparatie wordt aangeboden. Vóór deze fase hebben we enkele foto's nodig om aan ons team te laten zien en te helpen bij hun inspecties.
Solerza is in geen geval aansprakelijk of verantwoordelijk voor incidentele of gevolgschade of enige andere directe of indirecte schade, verlies, kosten, onkosten of vergoedingen.
Bij misbruik of onjuiste installatie in de juiste omgeving vervalt ook de Solerza-garantie van 5 jaar. Plaats bijvoorbeeld geen raamdecoratie in de badkamer die niet geschikt is voor vochtige omstandigheden, doe de rolgordijnstof niet in de was, veeg de stoffen niet schoon met bleekmiddel etc. Onze klantenservice kan jou voor aankoop adviseren over de beste locatie om elk type raambekleding te monteren.
Daarnaast is de klant zelf verantwoordelijk voor het zorgen dat de ondergrond geschikt is voor de montage van de raamdecoratie, zelfs als de klant deze door Solerza laat uitvoeren. Bijvoorbeeld, hout of gips mag niet rotten en beton mag niet nat zijn. Indien de ondergrond niet geschikt blijkt, vervalt de garantie.
Deze garantie is exclusief en vervangt alle andere verplichtingen, aansprakelijkheden of garanties. Solerza is in geen geval aansprakelijk of verantwoordelijk voor incidentele of gevolgschade of voor enige andere directe of indirecte schade, verlies, kosten, onkosten of vergoedingen. Deze garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument volgens de geldende nationale wetten.
Hoe werkt jullie meetverzekering?
Maak zonder zorgen gebruik van onze meetverzekering, die gratis inbegrepen is bij iedere bestelling. Mocht u per ongeluk verkeerd hebben gemeten, dan bent u gedekt – zonder extra kosten.
Het proces verloopt als volgt:
- Eenmalig per klant: U kunt als klant één keer gebruik maken van onze meetverzekering, op één product.
- Prijsverschillen: Als het nieuwe product duurder is dan het originele omdat dit te klein was, vragen we u het prijsverschil bij te betalen. Als het nieuwe product goedkoper is, hoeft u niets extra te betalen.
- Doel van de verzekering: De meetverzekering is bedoeld om een perfect passend raamdecoratieproduct te leveren. Het is niet van toepassing als het product wel past, maar een andere maat cosmetisch mooier zou zijn.
- Nieuw product: U ontvangt altijd een identiek product met alleen de aangepaste afmetingen. We bestellen het nieuwe product pas na beoordeling van de situatie en na het doorlopen van het proces.
- Afwijkingen: De minimale afwijking is 4 mm en de maximale afwijking is 5 cm (50 mm).
- Verzendkosten: De verzendkosten van €30,00 worden niet vergoed.
- Retourtermijn: Meld een verkeerde maat binnen 7 dagen na ontvangst van het product. Wij plannen vervolgens het ophalen van het product in.
Hoe vraag ik garantie aan?
U kunt garantie aanvragen via ons contact formulier. Vermeld hierbij uw bestelnummer en geef zoveel mogelijk informatie over het product waarvoor u garantie wilt aanvragen. We ontvangen ook graag foto- en videomateriaal waarop de garantie wordt gevraagd.
Onderaan onze webpagina, in de footer, vindt u de sectie 'Informatie'. Klik hier op het tabblad 'Contact'.
Annuleren & Retourneren
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Helaas is het niet mogelijk om uw bestelling te annuleren nadat deze is geplaatst, omdat onze producten op maat worden gemaakt en leveranciers bestellingen direct verwerken. Onze processen zijn gericht op het zo snel mogelijk leveren van uw bestelling. Daarom adviseren wij u om zorgvuldig uw gegevens te controleren voordat u uw bestelling bevestigt.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Het herroepingsrecht is een wettelijk recht waarbij je als consument binnen 14 dagen na ontvangst van het product de koopovereenkomst kunt ontbinden. Het is echter belangrijk om te weten dat op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Dit betekent dat deze producten helaas niet kunnen worden geannuleerd of geretourneerd, omdat ze speciaal voor jou worden gemaakt. Het is daarom belangrijk om zorgvuldig te controleren of de specificaties van het product correct zijn voordat je de bestelling plaatst.
Wat moet ik doen als het ontvangen product niet overeenkomt met wat ik heb besteld?
Als het product dat je hebt ontvangen niet overeenkomt met wat je hebt besteld, neem dan binnen 5 dagen contact op met de klantenservice om het probleem op te lossen. Meestal wordt gevraagd om foto’s van het verkeerd geleverde product te verstrekken. De leverancier of klantenservice zal vervolgens het probleem onderzoeken en indien nodig een vervanging of terugbetaling regelen.
Wat moet ik doen als het geleverde product beschadigd of defect is?
Het spijt ons dat je deze informatie moet lezen, maar we doen er alles aan om eventuele problemen met je raamdecoratie op te lossen.
Je kunt het snelst en gemakkelijkst een fout of beschadiging aan je nieuwe raamdecoratie melden via de email info@solerza.nl. Beschrijf zoveel mogelijk de details om eventuele vertragingen te voorkomen en voeg foto’s toe waarop de fout of beschadiging duidelijk te zien is. Als het probleem te maken heeft met de maatvoering van je raamdecoratie, voeg dan ook een foto toe waarop je de product naast een meetlint plaatst om de incorrecte maten te tonen.